top of page
Search
  • Writer's pictureמירב ארווס

חג פורים- אל תסתכלו בקנקן אלא במה שיש בו

Updated: Jul 14, 2022

הסיפור מאחורי תמונת החג שלנו:

מאחורי כל תמונה נוצצת מסתתרת איזו דרמה או מאמץ עילאי של ההורים ליצור איזה רגע מרגש בזיכרון.


השנה ליבי חגגה לראשונה חג פורים בגן.

ידעתי שלא אוכל להוציא איזה כובע או בגד גוף מארון התחפושות ולומר: הנה זו תחפושת של...

אלא תצטרך להיות פה מעט השקעה או מחשבה.

והרי אני חובבת יד שניה.

לא ראיתי את עצמי מזמינה משלל אתרי הקניות איזה בד סינטטי לשימוש חד פעמי.

שינסתי מתניי, חידדתי מחושיי וחושיי.

והפלא ופלא. כשלושה שבועות לפני החג מצאתי בחנות יד שניה שתי שמלות רקדניות ספרדיות. בול במידה של הבנות. מה הסיכוי?

סימן משמיים. כמה חמוד. להלביש אותן זהה ולהצטלם וכו'.

ככה חשבתי. רק שהייתי צריכה עכשיו להסביר מהי התחפושת הזו. ולוודא שיש אישור מהבנות.

עשיתי בילד אפ מרגש: שמנו סרטוני יוטיוב של רקדני פלמנקו, מילדים ועד למבוגרים. עם שמלות, פרחים, ואפילו קסטנייטות. נרשמה בהחלט התלהבות באוויר. יש!! התקבל אישור לתחפושת.


שבוע לפני החג:

ליבי מספרת לכולם שהיא מתחפשת לדולפין או כריש.

מה קשור עכשיו???

מאיפה אני מביאה דולפין או כריש? ולא. אין לי את החוש היצירתי והסבלנות לתפור משהו.

ליבי. לא אמרנו שנהיה רקדניות? כבר עשינו חזרות מול יוטיוב.

ואני כבר מדמיינת איך בבוקר החג יש לי ילדה שעומד לה הראש ושהיא רוצה לצאת מהבית אל הים הפתוח (כלומר לגן) רק כדולפין.

מנסה את מזלי בכל קבוצות המסירה: למי נותרה זרוקה בצד תחפושת של דולפין????

המזל לא האיר לי כמו בעניין השמלות הספרדיות.


שלושה ימים לפני החג:

דודה ליקוש לוקחת אותנו לספארי.

נרשמת התלהבות רבה מול הקופים.

באורח פלא. נמצאת אצל סבתא תחפושת שהיא על התפר בין אריה לקוף.

וליבי מכריזה: בפורים אני מתחפשת לקוף.

נערכתי מבעוד מועד וקניתי מלא בננות. הקוף רצה לחלק לילדי הגן מזון בשעת ההאכלה. ככה ראינו בספארי.


מגיע בוקר החג.

אני כבר נערכת ומתוחה.

להוציא מהבית דולפין שמחופש לקוף.

ליבי מתחילה להתלבש כקוף. ובדרך לצייר, להרכיב פאזל, לאכול את הראש על הבוקר ולהתכוון לצאת לגן באיחור.

אני כבר מתכננת לשים לגפן אוברול ולומר לה: "הנה תהיי כלבלב",

ולעצמי משהו מאולתר מארון התחפושות.


עשר דקות ליציאה מהבית:

אמא אני רוצה להתחפש לרקדנית ספרדייה.


והנה הגעתי לפואנטה של התמונה.

סתם הייתי במתח תאמינו לי.


זה סיפור על:

הורה שרוצה להגשים את חלום ילדו

או

על הורה שלא רוצה לאכזב את ילדו

או

על ילדה שלא רוצה לאכזב את אמא שלה

או

על הורה שמנסה להלביש את החלום של עצמו על ילדיו?

ואולי בכלל על...

על תמימות של ילדים שמחליפים רצונות כמו גרביים וגורמים לנו לפרפר כפליים.


כל התשובות נכונות

כל אחד ואחת על פי ביתו ותפיסתו.


חג שמח

24 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page